1.
JAN BRZECHWA
Tydzień
Rozmowa dotycząca treści wiersza:
KALENDARZ POGODY
3.
„Liczenie Kukułki”- zabawy muzyczno- rytmiczne przy piosence.(piosenka w linku poniżej)
https://www.youtube.com/watch?v=DgQLFYGM4V8
Tydzień dzieci miał siedmioro: „Niech się tutaj wszystkie zbiorą!” Ale przecież nie tak łatwo Radzić sobie z liczną dziatwą: Poniedziałek już od wtorku Poszukuje kota w worku, Wtorek środę wziął pod brodę: „Chodźmy sitkiem czerpać wodę.” Czwartek w górze igłą grzebie I zaszywa dziury w niebie. Chcieli pracę skończyć w piątek, A to ledwie był początek.
Zamyśliła się sobota: „Toż dopiero jest robota!” Poszli razem do niedzieli, Tam porządnie odpoczęli. Tydzień drapie się w przedziałek: „No a gdzie jest poniedziałek?” Poniedziałek już od wtorku Poszukuje kota w worku – I tak dalej…
Rozmowa dotycząca treści wiersza:
- Ile dzieci miał tydzień?
- Jak się nazywały kolejne dzieci?
- Co robiły kolejne z nich?
- Czytanie globalne nazw dni tygodnia.
- Układanie nazw dni tygodnia w odpowiedniej kolejności (rozcinamy dni tygodnia i mieszamy kolejność tak aby dziecko samodzielnie ułożyło poprawną kolejność).
KALENDARZ POGODY
LICZBA (1-7) | DZIEŃ TYGODNIA | SYMBOL POGODY |
- Aktywne słuchanie piosenki, dziecko siedzi wygodnie, wykonuje dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową.
- Rozmowa na temat treści piosenki- dziecko stara się odpowiadać na pytania cytując jej tekst.
- Dziecko realizuje rytm piosenki – klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na woreczkach dwiema złączonymi rękami , ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą.
- Analiza słuchowa zdań z piosenki – podział tekstu na wyrazy, wystukiwanie ich liczby o podłogę.
- Analiza i synteza słuchowa sylabowa wybranych wyrazów – wyklaskiwanie sylab, liczenie sylab.
Opracował pani Sylwia Nicińska