1. JAN BRZECHWA Tydzień

Tydzień dzieci miał siedmioro: „Niech się tutaj wszystkie zbiorą!” Ale przecież nie tak łatwo Radzić sobie z liczną dziatwą: Poniedziałek już od wtorku Poszukuje kota w worku, Wtorek środę wziął pod brodę: „Chodźmy sitkiem czerpać wodę.” Czwartek w górze igłą grzebie I zaszywa dziury w niebie. Chcieli pracę skończyć w piątek, A to ledwie był początek.

Zamyśliła się sobota: „Toż dopiero jest robota!” Poszli razem do niedzieli, Tam porządnie odpoczęli. Tydzień drapie się w przedziałek: „No a gdzie jest poniedziałek?” Poniedziałek już od wtorku Poszukuje kota w worku – I tak dalej…


Rozmowa dotycząca treści wiersza:
  • Ile dzieci miał tydzień?
  • Jak się nazywały kolejne dzieci?
  • Co robiły kolejne z nich?
  • Czytanie globalne nazw dni tygodnia.
  • Układanie nazw dni tygodnia w odpowiedniej kolejności (rozcinamy dni tygodnia i mieszamy kolejność tak aby dziecko samodzielnie ułożyło poprawną kolejność).
Nazwy dni tygodnia w załączeniu poniżej. Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Niedziela 2. „Jaką mamy dziś pogodę?” – zabawa Dzieci wyglądają przez okno i opowiadają jaka jest pogoda, opisują co widzą. Przyporządkują symbole przedstawiające różne zjawiska atmosferyczne do obecnie panującej pogody. (Symbole zamieszczone poniżej ). „Obserwujemy pogodę” – wykonanie kalendarza pogody z wykorzystaniem liczb, symboli pogody , nazw dni tygodnia zamieszczonymi poniżej. Poniżej przykładowy szablon.
KALENDARZ POGODY
LICZBA (1-7) DZIEŃ TYGODNIA SYMBOL POGODY
     
     
     
     
     
     
     
  3. „Liczenie Kukułki”- zabawy muzyczno- rytmiczne przy piosence.(piosenka w linku poniżej) https://www.youtube.com/watch?v=DgQLFYGM4V8
  • Aktywne słuchanie piosenki, dziecko siedzi wygodnie, wykonuje dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową.
  • Rozmowa na temat treści piosenki- dziecko stara się odpowiadać na pytania cytując jej tekst.
  • Dziecko realizuje rytm piosenki – klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na woreczkach dwiema złączonymi rękami , ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą.
  • Analiza słuchowa zdań z piosenki – podział tekstu na wyrazy, wystukiwanie ich liczby o podłogę.
  • Analiza i synteza słuchowa sylabowa wybranych wyrazów – wyklaskiwanie sylab, liczenie sylab.
 

Opracował pani Sylwia Nicińska